سفارش تبلیغ
صبا ویژن

84/7/25
10:22 صبح

هشدار نسبت به فساد تحصیلی ( خبر ویژه )

بدست امروز ها در دسته

قوای سه گانه ما گرفتار فساد تحصیلی شده اند و دادن کرسی تدریس به کسانی که صلاحیت ندارند، متاسفانه در کشور باب شده است.
عباس سلیمی نمین در نشست عدالت، چالش ها و راهکارها در باشگاه خبرنگاران دانشجویی، با بیان مطلب فوق افزود: افرادی که وزیر، نماینده مجلس یا صاحب هر پست کلیدی دیگر هستند باید توجه داشته باشند که پست های مهم و حساس قابل جمع شدن با تحصیل در خارج از کشور نیست.
وی خاطرنشان کرد: در دولت هاشمی بسیاری از وزرا به دنبال تحصیل در سطح دکترا برآمدند و این آفت فراگیر شد به گونه ای که معاون اجرایی رئیس جمهوری به جای درک جامعه به صورت ترددی در خارج از کشور تحصیل می کرد، وقتی اعتراض می کردند می گفت از وقت شخصی خود استفاده می کند.
سلیمی نمین در ادامه توضیح داد که وقتی یک مسئول در کشور خارجی تحصیل می کند، از برخورد ضروری با کشور میزبان به هنگام لزوم، پرهیز خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح دهد.

84/5/20
12:45 صبح

افسانه گروگانگیری احمدی‌نژاد!

بدست امروز ها در دسته

پروژه  تخریب شخصیت دکتر احمدی نژاد توسط نشریات  و خبر گزاری های بیگانه همچنان ادامه دارد . آن ها هر روز به زعم خود برگ برنده تازه ای را رو می کنند اما ساعاتی از آن نمی گذرد که دستشان رو می شود و دروغشان آشکار ... یک روز با رائه عکسی از لانه جاسوسی مدعی می شوند شخصی که در کنار یکی از گروگان ها قرار گرفته است دکتر احمدی نژاد است و یک روز عکس رئیس جمهور منتخب با آیت اللّه نجمی امام جمعه خوی در سال 1360 که در آن زمان آقای احمدی نژاد فرماندار آن جا بوده است چاپ می کنند و مدعی می شوند حضور احمدی نژاد در کنار شهید محلاتی !! دلیلی است بر این که اصلا ایشان تروریست به دنیا آمده است  !! هر چند این قبیل اعمال از جراید وابسته به حلقه صهیونیزم در غرب بعید نیست و کسی هم بیش از این از آن ها توقع ندارد امّا حرف اصلی این است که چه کسانی رابط ارسال چنین تصاویری هستند . به طوری که لازم به ذکر است عکس مربوط به لانه جاسوسی را سال گذشته برای اولین بار روزنامه شرق جوف مطلبی در مورد اشغال لانه جاسوسی چاپ و منتشر کرده بود ..  احتمالا اگر به جای دکتر احمدی نژاد مثلا دکتر لاریجانی رئیس جمهور شده بود با ارائه همین عکس آن را به نامبرده نسبت می دادند ..

تصویر مورد اشاره رسانه‌های غربی درباره گروگانگیری سال 1358

تصویر دوران دانشجویی محمود احمدی‌نژاد برگرفته از سایت مردمیار

::گزارش کامل این مبحث در بازتاب کلیک کنید::


84/5/20
12:17 صبح

متهمی به نام «محمود ـ الف»

بدست امروز ها در دسته

دکتر خیلی مظلومی ! هیچ نمی گویم ، اما همه می دانند که این خدمتگزار قبل و بعد از انتخابات چگونه مورد تخریب قرار گرفت.از یاد نمی برم کودکان و جوانانی که با ماژیک و مقوا برای او تبلیغ می کردند چون او وامدار هیچ کس نیست الا مردم ...

نمونه ای از سایتهای تخریبی علیه رئیس جمهور ( آنقدر سخیفند که فقط باید به آنها خندید ):
؟اگر احمدی نژاد رئیس جمهور شود
رئیس جمهور قاتل !!




از فردای پیروزی احمدی‌نژاد در نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، ماشین اتهام‌سازی غرب علیه منتخب مردم ایران، آغاز به کار کرد.

نخست، رسانه‌های آمریکایی، به استناد ادعاهای چند نفر از گروگان‌های ماجرای تسخیر سفارت آمریکا، تبلیغات گسترده‌ای را با این مضمون آغاز کردند که احمدی‌نژاد، از گروگانگیرها بوده است. رسانه‌های غربی، حتی تصویری نیز منتشر کردند که در آن، یکی از گروگانگیرها در کنار گروگان چشم‌بسته آمریکایی قرار داشت؛ آنان ادعا کردند که گروگانگیر موجود در تصویر، شخص احمدی‌نژاد است.

 
با این حال، ادعا به حدی دور از واقعیت بود که چند روز بعد، مقامات رسمی کاخ سفید، آن را تکذیب و سپس، عناصر ایرانی فعال در تسخیر لانه جاسوسی مانند میردامادی، ابتکار، عبدی و... تصریح کردند که احمدی‌نژاد در ماجرای 13 آبان، نقشی نداشته و حتی مخالف تسخیر سفارت آمریکا بوده است.هنوز این آتش فرو ننشسته بود که ناگهان، اتهامی دیگر از راه رسید و احمدی‌نژاد، متهم به دست داشتن در ترور «عبدالرحمن قاسملو» ـ یکی از رهبران کرد ـ در وین اتریش شد و البته، این اتهام نیز از سوی دادستانی اتریش رد شد، هرچند که تلاش لابی ضدایرانی در این کشور، برای زنده نگه داشتن این پرونده با متهم جدیدی به نام احمدی‌نژاد، همچنان ادامه دارد.

در این گیرودار بود که باز هم عکس دیگری در رسانه‌های غربی منتشر شد تا سندی باشد بر تروریست بودن رئیس‌جمهور نهم ایران! در این تصویر که برای نخستین بار در «ایران فوکوس» منتشر شد، احمدی‌نژاد در کنار یک روحانی ایستاده است. منتشرکنندگان غربی این تصویر، در شرح آن این‌چنین نوشته‌اند که فرد روحانی، [شهید] فضل‌الله محلاتی است که زمانی نماینده امام[ره]، در سپاه پاسداران بوده است. هنگامی که محلاتی در ایران، نماینده امام در سپاه بود، انفجاری در محل استقرار نیروهای آمریکایی در لبنان روی داد و صدها تفنگدار آمریکایی کشته شدند.

متهم‌کنندگان جدید احمدی‌نژاد، با این ادعای ثابت‌نشده که شهید محلاتی در انفجار بیروت دست داشته است، رئیس‌جمهور منتخب ایران را نیز متهم به همدستی با شهید محلاتی در آن حادثه کردند و برای اثبات اتهامشان، عکس مورد بحث را منتشر کردند که در آن، احمدی‌نژاد در کنار شهید محلاتی ایستاده بود.

با این حال، ظرف کمتر از 24 ساعت، روحانی‌ای که در عکس، شهید محلاتی معرفی شده بود، بیانیه‌ای داد و تصریح کرد که تصویر منتشره، متعلق به شهید محلاتی نبوده است، بلکه عکس به دهه 60 مربوط می‌شود که در آن زمان، احمدی‌نژاد فرماندار شهرستان خوی (آذربایجان غربی) بوده و روحانی مورد اشاره نیز کسی نیست، جز آیت‌الله محمدصادق نجمی که امام جمعه خوی بوده و اینک عضو مجلس خبرگان رهبری از آذربایجان شرقی است.

به هر حال، سناریوی سیاه‌نمایی چهره رئیس‌جمهور ایران، همچنان ادامه دارد و از این رو، می‌توان نکات زیر را در این‌باره به اختصار و اشارت‌وار مورد مداقه قرار داد:
1ـ در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری، بسیاری از مقامات کشورهای غربی، درصدد اطلاع‌یابی از چند و چون رقابت‌ها و وضعیت کاندیداهای رقیب بودند.
از این رو، آنان، در بیشتر ملاقات‌هایی که با مقامات ایرانی داشتند، درباره انتخابات و کاندیداها می‌پرسیدند.

اطلاعات موجود، نشان می‌دهد که متأسفانه، اغلب مقامات ایرانی، در گفت‌وگو با خارجی‌ها، خاستگاه ملی خویش را فراموش کرده و به مثابه عضو ستاد برخی کاندیداهای خاص، حتی از تخریب و سیاه‌نمایی چهره برخی دیگر از کاندیداها، چون احمدی‌نژاد، فروگذار نکردند.

بدیهی است، وقتی مقامات و دیپلمات‌های خارجی، از همتایان ایرانی خود چنین رویکردی را ملاحظه کرده‌اند، حق دارند از پیروزی احمدی‌نژاد نگران باشند.
ای کاش، مذاکرات صورت‌گرفته با مقامات خارجی طی چند ماه اخیر، بازبینی شود تا معلوم نماید، چه کسانی در سیاه‌نمایی کاندیداهای غیرهمسو، نزد خارجی‌ها پیشقدم شده‌اند.

2ـ به رغم آن‌که اتهامات سنگینی علیه منتخب مردم ایران صورت گرفته است، هیچ اقدام قابل ذکری از سوی وزارت امور خارجه برای برخورد با این پدیده ضدایرانی صورت نگرفته است.
گویا، مسئولان وزارت خارجه چنین پنداشته‌اند که آنچه علیه احمدی‌نژاد در سطح دنیا مطرح می‌شود، اتهاماتی علیه فردی معمولی است که خود باید پاسخگوی آنها باشد! وزارت خارجه‌ای‌ها فراموش کرده‌اند، کسی که مورد بی‌رحمانه‌ترین اتهامات بین‌المللی قرار می‌گیرد، تا از او چهره‌ای خشن و تروریست به نمایش گذارده شود، منتخب مردم ایران است و بناست در چهار سال آینده، رئیس‌جمهور کشورمان باشد.

این غفلت نابخشودنی،باعث شده است تاکنون هیچ اقدام تبلیغی و سیاسی،به ویژه حقوقی از سوی وزارت خارجه برای خنثی‌سازی این موج «ضدایرانی» صورت نگیرد و حتی یک شکایت ساده علیه طراحان چنین اتهاماتی در مراجع قضایی ذیربط انجام نشود.

3ـ پیگیری خط تخریب چهره رئیس‌جمهور منتخب در فراسوی مرزها، نشان می‌دهد که پایان ماجرا به ضدانقلابیونی می‌رسد که در اروپا و آمریکا علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند. این مسئله حکایت از ضعف شدید دستگاه‌های دیپلماسی و اطلاعاتی کشورمان دارد که نتوانسته‌اند، به ویژه در سال‌های پس از پایان جنگ، فعالیت‌های ضدمیهنی این گروه هارا خنثی و چهره واقعی عاملان این اقدامات را به طرف‌های غربی و افکار عمومی نشان دهند.

4ـ همنوا شدن غربی‌ها با تلاش‌های اپوزیسیون ضدنظام در سیاه‌نمایی چهره رئیس‌جمهور منتخب، می‌تواند زنگ خطری باشد به نوع سیاست خارجی آنان در قبال تهران.
کشورهای غربی، به ویژه کشورهایی چون آمریکا و انگلیس، پس از پیروزی احمدی‌نژاد، انتخابات ایران را غیردمکراتیک دانستند و پس از آن‌که از این طریق، طرفی نبستند، به «صدام‌نمایی» احمدی‌نژاد پرداختند تا او را تروریست بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، سیاست خارجی دولت نهم را با چالش مواجه سازند.

درواقع، می‌توان چنین گفت که سیاه‌نمایی امروز آنان، می‌تواند بسترسازی برای برنامه‌های ضدایرانی فردایشان به شمار رود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، وسیله‌ای برای تحت فشار قرار دادن دولت احمدی‌نژاد و امتیازگیری از آن باشد، زیرا غربی‌ها می‌دانند، گرفتن امتیازهای یک‌طرفه از دولت جدید، به سادگی دولت پیش از آن نخواهد بود.

5ـ در بحبوحه حاضر، آنچه جایش خالی است، اعلام شفاف، صریح و مکرر اصول سیاست خارجی احمدی‌نژاد و پیگیری انتشار بین‌المللی آن است. احمدی‌نژاد باید به صراحت، اصول مبتنی بر صلح، مدارا، تعامل سازنده و احترام متقابل سیاست خارجی‌اش را بیان کند و با تأکید بر مفاهیم اساسی، مثل حقوق بشر، آزادی و صلح بین‌المللی، هم ، نگرانی‌ها را از بین ببرد و هم توطئه ضدایرانی موجود را خنثی سازد.

مشغول بودن احمدی‌نژاد به ترکیب کابینه و فقدان سازوکاری از جانب او برای رویارویی با مسائلی از این دست، باعث شده است خط تخریب، با استفاده از خلأ موجود، یکه‌تازی کند. در چنین وضعیتی، مدیران وزارت خارجه نیز که روزهای آخر خود را می‌گذرانند، رغبتی برای انجام وظیفه خود در دفاع از «حیثیت ملی» ندارند و طبق معمول، ترجیح می‌دهند، بی‌مسئولیتی پیشه کنند.

لذا مجموع شرایط حاضر، وظیفه سنگینی را متوجه شخص احمدی‌نژاد می‌کند تا به عنوان منتخب مردم ایران، پروژه مورد بحث را بی‌اثر کند

84/5/19
10:44 عصر

فرار اصلاح طلبان از مراکز خدمتی !

بدست امروز ها در دسته

در یک آغاز بی مقدمه و به سرعت پیگیری میکنیم وضعیت جبهه اصلاح طلبان را پس از پیروزی دولت کریمه :

خبرها حاکی از آن است موج انتقال کارمند رده های مختلف اصلاح طلب به وزارت خانه های نفت و ادارات مالی دولت و درخواست بازنشستگی سریع پس از آن همچنان ادامه دارد .

این کار که برای گذراندن ایام بازنشستگی با حقوق بالاتر انجام می پذیرد در کلیه ادارات و وزارت خانه های دولت مشاهده می شود.ناگفته نماند شدت درگیری مسئولین اصلاح طلب به این امر به نحوی بود که دولت احمدی نژاد مجبور شد ضمن تهیه بیانیه ای از کلیه کارکنان نهادها و دولت های تابعه از آنان بخواهد همچنان سنگر ها را نگهدارند و فرار نکنند‏ !!


83/9/13
5:14 عصر

و خداوند مکر ایشان را به دست خویش عیان خواهد نمود ...

بدست امروز ها در دسته

دوستان در ایام دانشجویی خاطرشون هست این آقای روزبه میرابراهیمی با اون برخورداش نشون می داد که آخرش خودش رو تو چاه می ندازه.همون موقها بهش گفتم که بهت پیشنهاد می کنم حتی وفتی همه دارن بزرگت می کنن مواظب جلوی پات باش .اما اون بنده خدا وقتی صوت و کف خیلی از بی ریشه ها و کوتوله های سیاسی رو که به بخت و اقبال بزرگ شده بودن رو دید خودشو گم کرد و بعد ...

نامه روزبه میرابراهیمى به سران سه قوه

فارس: روزبه میرابراهیمى یکى از متهمان پرونده سایت هاى اینترنتى که اخیراً آزاد شده است، در نامه اى به سران سه قوه، ضمن ابراز ندامت و پشیمانى از عملکرد گذشته خود به بیان برخى مسائل در خصوص شبکه گرداننده سایت هاى اینترنتى پرداخت. روزبه میرابراهیمى در نامه خود خطاب به روساى قواى مجریه، قضائیه و مقننه که رونوشت آن براى خبرگزارى ها نمابر شد، با اشاره به اینکه پس از ۶۰ روز بازداشت، اواخر هفته گذشته آزاد شده و به کانون خانواده بازگشته آورده است: وقتى از زندان بیرون آمدم پى به بسیارى از سوءاستفاده ها بردم که از من و امثال من در طول مدت تحقیقات پرونده صورت گرفته بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا با انتشار نامه اى سرگشاده خطاب به حضرات عالى و ملت ایران را از مطالبى آگاه سازم که شاید جوسازى هاى بیرونى شکل دیگرى به آنها داده بود. وى در ادامه نامه خود به سران سه قوه با بیان این که آنچه در این فرصت خدمت شما بیان مى کنم، حقایقى است که به دست فریبکاران قلب شده بود، آورده است: اما من هرگز وجدانم را زیر پا نگذاشته و تکلیف اخلاقى و اسلامى خود مى دانم که جز از روى صداقت و راستى مطلبى را نگویم و حقى را ضایع نکنم. میرابراهیمى طول دوران بازداشت خود را زمینه ساز پى بردن به حقایقى که پیش از آن هرگز فرصت براى فکر کردن به آنها نداشته بیان کرده و افزوده است: من و امثال من در طى سال هاى اخیر، اسیر دست افرادى شده بودیم که تنها در راهبردهاى خود، منافع سیاسى را اصل قرار مى دادند و امثال مرا ابزاردست اجراى پروژه هاى شوم خود مى کردند. من طى سال هاى اخیر با سهل انگارى مرتکب جرایم و تخلفات مختلفى شدم که بسیارى از این تخلفات تحت القائات افرادى بود که تنها به بحران سازى معتقدند و سیاست بازى، شیوه کارشان است. میرابراهیمى در ادامه با نام بردن از افرادى چون «ب - ن» و «م - ت» مى افزاید: این افراد در سال هاى اخیر با جذب عناصرى چون من و جهت دهى به فعالیت هاى آنان از امثال من ابزارى ساختند که در راه پروژه هاى آنها قدم برداریم. من تحت همین القائات بود که قلم خود را در اختیار تحلیل هاى آنان قرار دادم و متاسفانه آنچه در این مدت در قالب مقاله و یادداشت و مصاحبه منتشر کردم، حاصلى جز ضربه زدن به نظام و تخریب چهره جمهورى اسلامى ایران نبود. این متهم پرونده سایت هاى اینترنتى با یادآورى اینکه من در بسیارى از پروژه هاى این افراد همکارى کرده و طى سال هاى اخیر رهبرى معظم نظام را مورد آماج توهین ها قرار دادم، اضافه کرده است: من ارکان نظام و به خصوص قوه قضاییه را به شدیدترین اتهامات متهم و چهره اى ضد حقوق بشرى از آنان به نمایش گذاشتم. وى در ادامه نامه خود مى نویسد: امثال «ب - ن» براى پیشبرد اهداف خود و اجراى چریک بازى هاى سیاسى به ما القا مى کردند که همه مشکلات اصلاحات راس نظام است و طى سال هاى اخیر با انتشار نامه هاى سرگشاده و جوسازى و خبرپراکنى در سایت ها و رسانه ها تحت فرمان خود به تخریب چهره رهبرى پرداختند. امثال «م -ت» ضمن مدیریت سایت امروز، این سایت را به بنگاه خبرپراکنى و هیاهو علیه ارکان نظام تبدیل کرده بود و بسیارى از مطالب محرمانه و خلاف قانون را در این سایت منتشر مى کرد و من نیز در این اهداف، همراه و همگام آنان بودم. میرابراهیمى با تاکید بر اینکه کمیته چهار نفره شوراى عالى انقلاب فرهنگى سایت امروز را غیر قانونى و غیر مجاز اعلام نموده و مراتب را به مخابرات جهت فیلترینگ ابلاغ کرد و این موضوع منعکس شده بود، مى نویسد: همکارى ما جهت ادامه فعالیت با سایت امروز قطعاً خلاف قانون بوده که من از این کار اشتباه، اظهار ندامت و پشیمانى کرده و مى کنم. میرابراهیمى در ادامه نامه خود مى نویسد: اما این همه ماجرا نبود، داستان حمایت بیگانگان و ضدانقلاب از آنچه ما انجام مى دادیم، خود ماجراى دیگرى دارد. در طى سال هاى اخیر یک واقعیت وجود داشت، واقعیتى که به شکل کاملاً نامریى در یک جهت حرکت مى کرد. شبکه اى مخوف که سرى در داخل کشور و سرى هم در آن سوى مرزها داشت در داخل بسیارى از سیاسیون به اصطلاح اصلاح طلب و در خارج عده اى گریخته از وطن تحت القائات یک اراده، پروژه هاى جنگ روانى فراوانى را علیه نظام تدارک دیدند که من هم بر اثر لغزش هایى که داشتم با این شبکه همراه شدم. من هم با سیاسیون داخل ارتباط داشتم و هم با ضدانقلاب خارج نشین مرتبط بودم. تحت القائات عناصر این شبکه با سایت هاى غیرقانونى بسیارى همکارى مى کردم و منبع گزارش و گفت وگوهاى رادیوهاى بیگانه و ضدانقلاب از جمله رادیو فردا بودم. وى اضافه کرده است: از زندان که آزاد شدم این موضوع را بیش از پیش لمس کردم که وقتى زندانى سیاسى از زندان آزاد مى شود همه به فکر نزدیک شدن به وى و القاى مطالبى هستند تا علیه دستگاه قضایى، زندان و نیروى انتظامى استفاده شود. این متهم پرونده سایت هاى اینترنتى دخالت برخى نهادها و گروه هاى خارج از کشور در جهت حمایت از افرادى مانند خود را شرم آور دانسته و مى نویسد: امثال من قوانین این کشور را زیرپا نهادیم و مرتکب جرم شده ایم و این گونه حمایت ها از سوى بیگانگان و گروه هاى ضدانقلاب موجب شد که بیش از پیش به عمق جرایم خود پى ببریم که به راستى ما چه کرده ایم که اینگونه مورد حمایت بیگانگان قرار گرفتیم و این نکته باعث سرافکندگى و شرمسارى بیشتر ماست. میرابراهیمى در ادامه نامه خود به سران سه قوه آورده است: وقتى که در زندان بودم و قرار بازداشت من با مساعدت مسئولان قوه قضاییه به وثیقه تبدیل شده بود، افراد فراوانى براى پرداختن وثیقه من داوطلب شده بودند. افرادى مانند عمادالدین باقى، مصطفى تاج زاده، محمد سیف زاده و امثالهم. اما من و خانواده ام به هیچ عنوان حاضر نبودیم، پس از اینکه از اشتباهات و انحرافات آگاه شدم، زیر دین این گونه افراد و گروه ها شوم. افراد و گروه هایى که تنها به فکر پیشبرد اهداف سیاسى خود هستند. وى مى افزاید: در بیرون از زندان شایعات فراوانى در مورد دوران بازداشت من منتشر شد که بر خود لازم دیدم به این شبهات پاسخ دهم. من در طول ۶۰ روز بازداشت با افراد مختلف از جمله حنیف مزروعى، شهرام رفیع زاده، امید معماریان و جواد تمیمى  بودم و به هیچ عنوان ادعاى سلول انفرادى در مورد ما صدق نمى کند. در طول بازداشت چیزى جز محبت و احترام از سوى افرادى که با ما مرتبط بودند، ندیدم. همین جا لازم مى دانم از همه محبت هاى این افراد سپاسگزارى کنم و برایشان آرزوى توفیق و سربلندى از خداوند منان خواستار شوم. وى با یادآورى اینکه در زندان اوین بازداشت بوده و از همانجا هم آزاد شده است، مى افزاید: در این دوران به اشتباهات و انحرافات خود پى بردم و از کرده هاى خود نادم هستم و خواهان جارى شدن رحمت اسلامى بر خود هستم. با این امید که هرگز هیچ کس فریب فریب کاران را نخورد و اسیر دست آنان نشود. این متهم پرونده سایت هاى اینترنتى در پایان خطاب به سران سه قوه تاکید کرده است: این مطالب را براى شما عنوان کردم تا از حقایق پشت پرده مانده آگاه شوید و انشاءالله در دادگاهى علنى همه آنچه پیش آمده را بیان خواهم کرد تا سیه روى شود هر که در او غش باشد.
 
امنیدوارم اونایی که میخوان تو مسیر هدایت مردم گام بردارند از عاقبت امثال اینا درس بگیرمد .خدایا نفس ما رو هم بر ما غالب نکن.
یا علی

83/8/30
2:43 صبح

تکرار رسوایى ابوغریب در فلوجه 29/08/1383

بدست امروز ها در دسته

نمایی از فیلم مستند جنایت آمریکایی ها در فلوجه

گروه خبر سبحانی نیا دات کام: شبکه تلویزیونى «سى بى اس» فقط یک عکس از فیلمى را نشان داد که خبر آن روز دوشنبه در جهان پیچید؛ گوینده این شبکه اطلاع داد بقیه عکس ها آن قدر تکان دهنده و فجیع هستند که براى نمایش در تلویزیون مناسب نیستند. به این ترتیب، رسوایى دیگرى از پس رسوایى شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب براى آمریکا تکرار شده است که هنوز سایه آن بر روى سیاست آمریکا در عراق وجود دارد.
عکس ها از صحنه کشتن زخمى هاى بى دفاع و بى سلاح در داخل یک مسجد در فلوجه بودند. هم تمام صحنه هاى حرکت سربازان آمریکایى و گذشتن از حیاط تا لحظه شلیک به زخمى ها و هم صداى آنها ضبط شده است. صحنه را «کوین ساتس» خبرنگار شبکه تلویزیونى ان بى سى که اجازه داشت سربازان آمریکایى را همراهى کند فیلمبردارى کرده است.
در فیلم دیده مى شود یک گروه سرباز آمریکایى وارد مسجدى مى شوند. پنج زخمى روى زمین قرار داشتند. به گفته کوین ساتس سربازان متوجه آنان شدند. در فیلم، صداى یک سرباز دیگر آمریکایى شنیده مى شود که در حالى که فحش مى دهد به یک زخمى اشاره مى کند و مى گوید دارد اداى مرده ها را در مى آورد و بعد تفنگ خود را بلند مى کند و به سر زخمى شلیک مى کند.در فیلم به وضوح دیده مى شود که اسیر زخمى قبل از مرگ پایش را مى کشد.
پس از آن، صداى یک سرباز دیگر شنیده مى شود که مى گوید: حالا مرد. به گفته کوین ساتس واقعه مربوط به روز شنبه است، روز قبل از آن - جمعه -سربازان آمریکایى به یک ساختمان حمله کرده و ده نفر را کشته بودند. پنج نفر در مسجد زخمى هاى اسیرى بودند که به جاى آن که طبق کنوانسیون ژنو به پشت جبهه و درمانگاه منتقل شوند در کف مسجد قرار داده شدند تا بمیرند،اما یک گروه دیگر سربازان آمریکایى به سروقت آن ها مى روند و به آن ها شلیک مى کنند. در فیلم، مجروحین دیگر هم دیده مى شوند که به دیوارى که جاى گلوله در آن است تکیه داده شده اند.
کوین ساتس جزو تیم خبرنگاران همراه نیروهاى نظامى آمریکابود، وگرنه در آغاز حمله به فلوجه همه خبرنگاران را بیرون کرده بودند. او هنگام مخابره فیلم گفت: عکس ها بیش از آن «گرافیک» است که بتوان آن ها را پخش کرد. او تأکید مى کند زندانى ها مسلح نبودند و به هیچ وجه تهدیدى متوجه کسى نمى کردند.
در همین ارتباط، روزنامه ایندیپندنت نوشت: این اولین عکس از صحنه هاى واقعى است که یک هفته در فلوجه جریان داشت. به نوشته این روزنامه عکس هاى دیگر از داخل فلوجه که منتشر مى شود نشان مى دهند سربازان به اسیران زخمى که در هواى آزاد روى زمین افتاده اند شلیک مى کنند. همچنین عکس هاى دیگر سربازان را نشان مى دهد که به عراقى هاى غیر نظامى شلیک مى کنند. در این حال، تفنگداران دریایى آمریکا ضمن حمایت از هم قطار خود که به اتهام شلیک به سوى یک عراقى مجروح در مسجد فلوجه تحت بازجویى است، گفتند که وى احتمالاً به دلیل قرار داشتن در شرایط غیر قابل پیش بینى و دشوار در استرس بوده است (!)
فرماندهى ارتش آمریکا پس از پخش تصاویرى از تیراندازى به سوى یک مرد مجروح در مسجدى در فلوجه، تحقیقات و بازجویى ها از این سرباز را آغاز کرده است.
در این حال، آسوشیتد پرس گزارش داد که پخش عکس ها، تصاویر مربوط به کشتار زخمى ها در یک مسجد شهر فلوجه خشم مسلمانان عراق را به همراه داشته است. در همین خصوص، مقام هاى آمریکایى و عراق در صدد هستند که این عکس ها و تصاویر دیگر از شبکه هاى تلویزیونى حتى الجزیره پخش نشوند تا خشم مسلمانان عراقى و منطقه بیش از این برانگیخته نشود.
آسوشیتد پرس در این گزارش به نقل از مرد 40 ساله به نام «احمد خلیل» گفت: «به این پیرمرد نگاه کنید که چگونه توسط آنها (نیروهاى آمریکایى) کشته شد.»
وى پرسید: «آیا او جنگجو بود؟ سلاح هاى او و بقیه کجا بودند؟»


83/8/5
5:35 صبح

رسوا شدن دروغپردازیهای مجاهدین

بدست امروز ها در دسته

در حالی که اخبار بازگشت تعدادی از اعضای جداشده مجاهدین به ایران که موفق به فرار از اردوگاه اشرف شده اند، بقایای مجاهدین را به طور گسترده ای به وحشت انداخته و سراسیمه نموده است و آنان برای جلوگیری از سرخوردگی بیش از پیش نیروهای واخورده این گروه در اروپا، ناشیانه دست به تکذیب این اخبار میزدند، "خبرگزاری مهر" گزارش تصویری بازگشت این افراد را مخابره نمود.

گروه تروریستی مجاهدین روز 29 مهرماه با صدور اطلاعیه ای، خبر بازگشت 9 نفر از رهاشدگان از چنگال این گروه دژخیم، به ایران را به طور کلی تکذیب نمود. مطالعه بخشهایی از اطلاعیه مزبور که در زیر می آید خالی از لطف نیست:

"وزارت اطلاعات ملایان امروزادعا کرد: در روزهای اخیر «9تن از اعضای منافقین توانسته از پایگاه این گروه در عراق بگریزند و به نیروهای امنیتی ایران تسلیم شوند» این ادعا دروغ محض است. نه کسی از نزد مجاهدین خلق ایران در قرارگاه اشرف گریخته و نه کسی خود را به نیروهای امنیتی ملایان تسلیم کرده است. انتشار این قبیل اخبارمجعول قبل از هر چیز وضعیت وخیم درونی و بیرونی رژیمی را برملا میکند که توطئه هایش علیه جنبش مقاومت ایران شکست خورده است و در هراس از اقبال روزافزون اجتماعی نسبت به مجاهدین، برای روحیه دادن به نیروهای وارفته اش هم در ایران و هم در عراق، بشدت نیازمند این قبیل دروغهاست. یکشنبه گذشته (26مهر) رژیم آخوندی در تلویزیون خود ادعا کرد « سه جوانی که فریب منافقین را خورده بودند» و« در کمپ نیروهای آمریکایی در نزدیکی بغداد اسکان داشتند ... در یک فرصت مناسب خود را به سفارت جمهوری اسلامی در بغداد رسانده و تقاضای پناهندگی کرده اند». سازمان مجاهدین خلق ایران در همان روز در اطلاعیه خود فاش نمود که « اطلاعات آخوندی با تردستی ابلهانه ای تلاش کرده است فرار مزدوران لو رفته و اخراج شده اش را که نزد نیروهای آمریکایی بسر میبرده اند، فرار از قرارگاه اشرف و تقاضای پناهندگی، آنهم ازسفارت رژیم در بغداد، قالب کند!» . اکنون پس از 3 روز، اطلاعات آخوندی، از ادعای پناهندگی 3 نفر به سفارت رژیم در بغداد دست برداشته اما تعداد آنها را سه برابر کرده است."

اکنون با انتشار گزارش تصویری خبرگزاری مهر، مشخص گردیده که نه تنها فرار اعضاء واقعی است، ‌بلکه مجاهدین هم اکنون با یک بحران جدی نیرویی در عراق مواجه میباشند. بحرانی که با تکذیب و صدور اطلاعیه، نمیتوان بر آن غلبه کرد.

خبرگزاری مهر گزارش کامل تصویری بازگشت این اعضاء را در سه قسمت منشر نموده که میتوانید با کلیک بر روی گزینه های زیر، هر کدام از آنها را ملاحظه نمایید:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم


83/8/2
3:40 عصر

عناصر مشکوک در مراکز امنیتی

بدست امروز ها در دسته

خوشحالیم تا امروز هم با ما هستید تا نگاهی داشته باشیم به اخبار ایران و سایر نقاط جهان از وبلاگ خبری امروز ..(امروز شنبه دوم آبان ماه 1383) :

گویاآ از موج جدید به کار گیری عناصر مشکوک در مراکز امنیتی کشور خبر داد به گزارش این پایگاه اخیرا موج جدیدی از به کار گیری عناصر مشکوک و گروهکی در مراکز حساس و امنیتی کشور رو به فزونی پیدا کرده است در یکی از این موارد  یکی از اعضا ارشد حزب پاک ایران که در جریان حادثه ۱۱ سپتامبر، در میدان محسنی تهران برای کشته شدگان این حادثه شمع روشن کرده بود، به عنوان کارشناس ویژه در سازمان انرژی اتمی دعوت و مشغول به کار شده است.

 

 


83/8/2
1:26 صبح

اظهارات همسر آقای هاشمی رفسنجانی !

بدست امروز ها در دسته

همسر هاشمی رفسنجانی گفت: تمایلی برای ریاست جمهوری مجدد آقای هاشمی رفسنجانی ندارم چرا که ایشان هم اینک هم وقت فراوانی برای خدمت به نظام صرف می‌کنند.

: مطالعه مطلب :


83/8/1
2:34 عصر

آسیب شناسی دانشگاه در ایران

بدست امروز ها در دسته

   دکتر عماد افروغ
قبل از ورود به آسیب شناسی دانشگاه و ذکر آسیب ها و کاستی های دانشگاه و نظام آموزش عالی، ارایه یک چارچوب نظری به منظور تعیین جایگاه مطلوب دانشگاه در نظام اجتماعی یا به تعبیر دقیق تر تالکوت پارسونز «نظام عمومی کنش» خالی از فایده نخواهد بود. هر چند ارایه جایگاه مطلوب در قالب یک چارچوب نظری خاص، ممکن است ما را از ملاحظه برخی آسیب ها دور نماید. اما حداقل این فایده را دارد تا با نگریستن به آسیب ها یا حداقل برخی از آسیب ها از منطری خاص فاصله گیری وضع موجود از یک الگوی پیشنهادی را بهتر تشخیص دهیم.  .... بخوانید


   1   2      >